ناحیه کوهستانی ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 310
بازدید ماه : 2325
بازدید کل : 166319
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 310
:: بازدید ماه : 2325
:: بازدید سال : 13161
:: بازدید کلی : 166319

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

ناحیه کوهستانی ایران
سه شنبه 5 بهمن 1389 ساعت 21:30 | بازدید : 939 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

چشم‌انداز گیاهی و حیوانی در ناحیه ی معتدل کوهستانی :

ناحیه ی کوهستانی ایران از پوشش گیاهی ممتدی برخوردار نیست. در جاهایی که برف و باران بیشتری می‌بارد و تبخیر به علت پایین بودن دما به کندی صورت می‌گیرد، رویش گیاهان بیشتر است و در آنجا جنگل نیز دیده می‌شود. در جاهایی که رطوبت کمتر و ضخامت خاک کمتر است، گیاهان کمتری می‌روید.

جنگلهای ناحیه کوهستانی در بعضی جاها تـُنُک و فاقد گیاهان زیردرختی هستند و در برخی جاها انبوهترند و در زیر آنها درختچه‌های گوناگون می‌رویند. بارزترین این جنگلها، جنگلهای غرب ایران است و از آنجایی که بیشتر درختان بلوط است، به جنگلهای بلوط معروفند. بیشتر قسمتهای کردستان، باختران، لرستان، کوههای چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و کوههای بخش کازرون فارس از جنگلهای بلوط پوشیده شده است. مساحت جنگلهای بلوط را روی هم رفته 10 میلیون هکتار برآورد کرده‌اند. تقریبا یک دهم این جنگلها انبوه و بقیه تنک‌اند. در این جنگلها درختان میوه ازقبیل گلابی، انجیر،‌ پسته و بادام وحشی وجود دارد

ناحیه کوهستانی: این ناحیه از ارتفاع 500 متری تا بیش از 3000 متر را در بر گرفته و پوشیده از گونه‌های جنگلی و مرتعی است

نواحی کوهستانی ایران مرکب از دو قوس بزرگ است که یکی در شمال به شکل نواری از آذربایجان تا افقانستان کشیده شده است و تمامی نواحی جنوبی در یای خزر را در میان می گیرد قوس دیگر این کوهستان از آذربایجان به طرف غرب امتداد پیدا کرده و تمامی غرب و جنوب ایران را به صورت دیواری مرتفع در بر می گیرد این دو سلسله جبال عظیم شمال و جنوب ایران را چنان محصور ساخته اند که تا حد زیادی از ورود پدیده های جوی و باران های مدیترانه ای به داخل ایران جلوگیری می کنند و تنها ناحیه ای که باز است در قسمت شرق می باشد که به دشت های ترکستان و آسیای مرکزی منتهی می شود. گذشته از این دو ناحیه کوه های نواحی مرکزی را در مشرق باید ذکر کرد که اغلب کوه های این نواحی به عکس ارتفاعات شمال و غرب بایر بوده و کمتر گیاه دائمی در آن مشاهده می شود. قسمت عمده چین خوردگی های ایران از گروه آلپی است که در اواخر دوران سوم به وجود آمده است. دلیل اول که در به وجود آمدن این کوه ها تاثیر داشته است فشارهای شدیدی است که از سوی شرق به طرف جنوب وارد آمده است زمین که زمین را در منطقه ای وسیعی بالا آورده است و موجب پیدایش کوه هائی چون آلپ و هیمالیا گردیده و در واقع آن قسمت که در مسیر این دگرگونی و تحول بوده مرتفع شده است. عامل دیگر آتشفشانی است که مقارن همان دوران پدیده های کوهستانی را به وجود آورد.

 




|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: